ختم لعن مجرب

0
8983

کربلا724 ، چرا ختم لعن ؟ می‌دانیم که دین ترکیبی است از حبّ و بغض‌ها، دوستی‌ها و دشمنی‌ها، و مؤمن در مسیر پیمودن پله‌های کمال و رشد به هر دو نیازمند است؛ ازاین‌رو می‌بینیم که در بسیاری از زمینه‌ها، در کنار مباحث تولّی، تبرّی نیز مطرح است!

در مباحث معرفتی در بُعد دوست‌شناسی زیارت جامعه کبیره و در جنبه دشمن‌شناسی زیارت عاشورا و دعای صنمی قریش، دوشادوش ختم صلوات و دُرودها، لعن و بیزاری‌ها را نیز داریم! در تعقیبات نمازها نیز هم سلام و صلوات و هم لعن بر هشت مرد و زن خبیث! و خلاصه این دو کنار یکدیگر یک بستۀ کامل و ایمان مؤثر و پایدار را تشکیل می‌دهد.

در ادامه به یکی از لعن‌های مجرّب و مفید را ذکر می‌کنیم که سزاوار است مؤمنین در حال سختی و رفاه، برای رسیدن به حاجت‌های کوچک و بزرگ از این‌ها غفلت نفرمایند.

مرحوم آیت‌الله سید محمود مجتهدی سیستانی از جدّشان مرحوم آیت‌الله سید علی سیستانی، لعنی را به برخی شاگردان خود آموختند و فرمودند:

ختم این لعن به‌حدّی کارساز است که وقتی پدربزرگمان این لعن را برمی‌داشت، گاهی برایش مکاشفه پیش می‌آمد و ملعون دومی را می‌دید که در قلاده‌های آتشین می‌آید و ضجّه می‌زند که «سید دست بردار که مرا بیچاره کردی»!

متن ختم لعن این است:

«اللّهُمَّ الْعَنْ أبَا الشُّرُورِ وَ أتْباعَهُ، فِی کُلِّ لَحْظَةٍ مِنَ الأزَلِ إلَی الأبَدِ، بِعَدَدِ ما أحاطَ بِهِ عِلْمُکَ»

این ختم لعن به کرّات و مرّات برای امور ریز و درشت تجربه شده و در صورتی که با باور قطعی و برائت قلبی گفته شود، تردیدی در نتیجه‌دادن آن نیست.

  • برخی متن لعن را این‌گونه نقل کرده‌اند:

«اللّهُمَّ الْعَنْ أبَا الشُّرُورِ وَ أتباعَهُ فِی کُلِّ لَمْحَةٍ بِقَدْرِ ما فِی عِلْمِکَ مِنَ الأزَلِ إلَی الأبَدِ»

  • این لعن عدد خاصی ندارد؛ برخی ۱۳۵ را توصیه کرده‌اند! ولی به‌زعم حقیر ۳۱۰ یا ۷۱۰ اولی است.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید