فیلم : چه بهره‌ای از ماه مبارک رمضان بردیم؟

0
1086

وب سایت خبری کربلا724 : حال ماه مبارک رمضان که فرصتی بسیار مغتنم برای تطهیر و تزکیه قلب بود تمام شد، اما نمی‌دانیم آیا چقدر در حال ما اثر گذاشته و با پاکسازی از آلودگی‌ها زمینه ذکر و مواجه قلبی با خدا و سپس نماز و معراج و پرواز به سوی عالم قرب خدا را در جان ما به وجود آورده است که:

«قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَکَّى وَ ذَکَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى»؛

تا آنجا که از ما ساخته بود،‌ انجام دادیم. روزها روزه‌دار و شب‌ها مقداری بیدار و با آیات قران و ادعیه مأثوره از امامان (ع) مأنوس بودیم و به هر حال افتخار میهمانی در مهمانسرای خدا را داشتیم. این بود ای میزبان کریم آنچه که از ما ساخته بود،‌ دیگر تا فضل و کرم و لطف عنایت تو با ما تهی‌دستان چه کند.

عارفی را پرسیدند:‌ بدین در آمده‌ای،‌ هدیه چه آورده‌ای؟ گفت: گدایی که بر در خانه سلطان آید از او نمی‌پرسند که چه آورده‌ای بلکه از او می‌پرسند:‌ ای گدای بی‌نوا! چه می‌خواهی؟‌ دستی که به درگاه شاهان دراز می‌شود، خالی می‌آید و پر برمی‌گردد. نه اینکه چیزی می‌آورد و چیزی می‌برد.

فردا هم که انشاالله روز عیدفطر است،‌ میزبان کریم، میهمانان خود را با دست پر از جوایز فراوان از میهمان‌سرای خود بدرقه خواهد کرد.

دین مقدس اسلام دو عید رسمی دارد که همه مسلمانان اتحاد در آن دارند و آن دو روز «عید فطر» و «عید قربان» است که هر دو دنبال عملی از اعمال عبادی قرار گرفته‌اند. عید فطر دنبال روزه ماه مبارک رمضان وعید قربان دنبال اعمال و مناسک حج است که مسلمانان به شکرانه توفیق انجام این دو عبادت جشن می‌گیرند و اظهار شادمانی می‌نمایند.

از سهل ساعدی نقل شده که من روزی وارد شهر شام شدم و دیدم مردم، شهر را آئین بسته و چراغانی کرده‌اند و شادمانی می‌کنند، تعجب کردم مگر غیر از عید فطر و عید قربان عید دیگری داشته ام که من خبر نداشته‌ام،‌ از جمعی پرسیدم چه خبر است گفتند ای مرد! مگر تو غریبی و تازه وارد شهر شده‌ای، مگر نمی‌دانی که حسین بن علی (ع)‌ را کشته‌اند و اهل و عیالش را اسیر کرده امروز وارد شهر می‌کنند!‌

از این جهت مردم شام جشن گرفته‌اند! من از شنیدن این خبر، گویی که دنیا را بر سرم کوبیدند. ای عجب! پسر پیغمبر را کشته‌اند و مسلمانان جشن گرفته‌اند!!…

«الا لعنة الله علی القوم الظالمین»؛‌

«…وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ»

اللهم عجل لولیک الفرج و اظهر به دینک و اجعل خاتمة امرنا خیراً

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید