پنجم ربیع‌الاول وفات حضرت سکینه بنت حسین علیهاالسلام

0
668

کربلا724 ، امروز پنجم ربیع الاول سالروز وفات حضرت سکینه (علیها السلام) است. حضرت سکینه (علیها السلام) همان آمنه دختر امام حسین (علیه السّلام) هستند. مادر ایشان رباب دختر امرؤ القیس بین عدی الکلبی است و ایشان به خاطر وقاری که داشتند به «سکینه» ملقب شدند.

ایشان در سال 47 هجری چشم به جهان گشودند و در عاشورا و شهادت پدر بزرگوارشان چهارده ساله بودند. چهارده سالی که ایشان در زیر سایه پدرشان تربیت شدند تاثیر بسزایی بر شخصیت ایشان از لحاظ علمی و دینی و اخلاقی داشت. علاوه بر آن ایشان در خانواده ای تربیت شدند که بیشتر از یک معصوم و همچنین شخصیتهای بزرگواری در آن حضور داشتند لذا ایشان در علم و معرفت به مراحل کمال انسانی دست یافتند.

در واقعه عاشورا و حوادثی که بعد از آن روز رخ داد ایشان از بهترین مجاهدین در راه خدا بودند و ثبات عقیده ایشان به جهانیان ثابت شد. ایشان پس از شهادت پدر زیر سایه حضرت امام سجاد (علیه السّلام) پرورش یافتند، ایشان در محیطی سراسر علم و ادب زندگی کردند و همه بر نسب والای و مناقب عالی ایشان اذعان دارند.

حضرت سکینه (سلام الله علیها) سرور زنان عصر خود بودند و ایشان با علمشان و ادب و تقوای خود زینت بخش مجالس اهل علم بودند. امام حسین (علیه السلام) در حق ایشان فرمودند: « أمّا سكينةُ فغالبٌ عليها الاستغراق مع الله: اما سكينه غالباً و با تمام وجود محو در عبادت خداوند متعال است.»

حضرت سکینه (علیها السلام) در روز پنجم ربیع الاول سال 117 قمری در مدینه منوره دار فانی را وداع گفتند و در بقیع به خاک سپرده شدند.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید