معنی : «عظم الله اجورنا بمصابنا بالحسین»چیست؟

0
2218

وب سایت کربلا724 ، علقمه می گوید: محضر مبارک امام باقر علیه السّلام عرض کردم: اگر بعضی بخواهند در روز عاشورا برخی دیگر را در عزای امام حسین علیه السلام تسلیت بدهند چگونه و چه بگویند؟

حضرت فرمودند: بگویند: «عظّم اللَّه اجورنا بمصابنا بالحسین علیه السّلام، و جعلنا و إیّاکم من الطالبین بثاره مع ولیّه الإمام المهدی من آل محمّد صلوات اللَّه علیهم. خداوند متعال اجرها و ثواب های عزادار بودن ما را برای امام حسین علیه السّلام زیاد گردانده و ما و شما را در رکاب حضرت امام مهدی قائم آل محمّد صلوات اللَّه علیهم اجمعین از طلب کنندگان خون آن جناب قرار دهد».

سپس امام باقر علیه السلام فرمود: «و اگر قدرت و توانائی این را داشتی که آن روز (روز عاشوراء) را بدنبال نیازمندی هایت نروی البته مرو چه آنکه این روز، روز نحسی بوده و حاجت در آن روا نمی گردد و اگر هم حاجت برآورده شود برای شخص حاجت مند مبارک نبوده و وی خیر نخواهد دید»،

توجّه داشته باشی در آن روز در منزلت آذوقه ای را ذخیره نکنی چه آن که اگر کسی در آن روز در منزلش چیزی را ذخیره کند برایش میمون و مبارک نبوده و برای اهلش نیز برکت نخواهد داشت.

بنابراین کسی که به این دستورها عمل کند ثواب هزار هزار حج و هزار هزار عمره و هزار هزار جهاد که تمامی را در رکاب رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم انجام داده باشد برایش نوشته می شود و همچنین خداوند متعال ثواب هر مصیبتی که به انبیاء و رسل و صدّیقین و شهدائی که فوت کرده یا کشته شده اند رسیده است را از بدو خلقت دنیا تا انقراض عالم و قیام قیامت به او اعطاء می فرماید)).(۱)

این روایت در ذیل فضیلت زیارت عاشورا نقل شده است و فضایل دیگری نیز دارد . به مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی مراجعه شود.

پاورقی:

۱. ابن قولویه، جعفر بن محمد، کامل الزیارات، ترجمه ذهنى تهرانى، تهران، پیام حق، چاپ اول، ۱۳۷۷ش، باب هفتاد و یکم، ص۵۸۱.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید