مرزهای عراق از روز پنجشنبه به روی زائران ایرانی باز می‌شود

0
349

به گزارش وب سایت خبری کربلا۷۲۴ ، یک مقام عراقی از اقدامات این کشور برای تسهیل ورود زائران ایرانی اربعین خبر داد و تأکید کرد که مرزهای عراق از 18 اوت به روی زائران ایرانی باز می شود.

به گزارش خبرگزاری ایرانی تسنیم، سپهبد مهدی الفکیکی، رئیس کمیته پیاده روی اربعین در وزارت کشور عراق از آماده سازی طرحی برای تسریع در ورود زائران ایرانی به این کشور خبر داد و بر اهمیت همکاری بین دو کشور در مسئله ساماندهی زائران اربعین تأکید کرد.

او امروز سه شنبه گفت که طی دیداری که عثمان الغانمی، وزیر کشور عراق در تهران با مقامات ایران داشته، یادداشت تفاهمی بین طرفین امضا شد که در آن به جنبه‌های متعددی از جمله آموزش و همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر، گمرک و ویزای سفر و مسائل دیگر که مهمترین آن، زیارت اربعین است، پرداخته شد که راه های سامان دهی این راهپیمایی نیز در این دیدار بررسی قرار گرفت.

او با بیان اینکه بین عراق و ایران در این ارتباط دیدارها و نشست‌هایی صورت گرفته، گفت که طرف عراقی همه دستورهای لازم به مقامات و ارگان‌های مرتبط جهت آمادگی برای زیارت اربعین صادر کرده است.

او به تصمیماتی که به منظور تسهیل ورود زائران به عراق گرفته شده، اشاره کرد و گفت که توافق شد که گذرگاه‌هایی صرفا برای زائران در نظر گرفته شود و همچنین گذرگاهی مختص بار موکب‌های اربعین تعیین شده است تا ورود زمینی و با پای پیاده زائران تسهیل شود.

او گفت: «برای اینکه زیارت اربعین به راحتی انجام شود، امیدواریم که ورود زائران ایرانی به عراق گروهی انجام شود؛ بدین معنا که در داخل ایران سامان دهی شوند و گروهی وارد عراق شوند تا این کار به آسانی صورت پذیرد».

او گفت که مقرر شده است که از بیستم محرم (19 اوت) تا پایان اربعین گذرگاه‌ها باز شود و برای هر گذرگاهی تعداد مشخصی تعیین شده است.

سپهبد الفکیکی گفت: مرز شلمچه پذیرای روزانه 70 هزار، گذرگاه الشیب، 30 هزار و زرباطیه 100 هزار نفر و المنذریه 12 هزار زائر خواهند بود.

به گفته وی، المنذریه به دلیل کوچک بودن و همچنین ناهموار بودن مسیر ورود این مقدار زائر روزانه پذیرا خواهد بود و به منظور رفاه حال زائران اربعین، این گذرگاه مرزی از ساعت پنج صبح تا ساعت پنج عصر خواهد بود نه 24 ساعته.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید