صدور ویزا برای سفر به عراق توسط العراقیه هم متوقف شد

0
1005

به گزارش وب سایت خبری کربلا724 ، محمد حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران گفت: با توجه به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و استقبال مردم ایران نسبت به سایر کشورها برای سفر به عتبات عالیات زیاد است، بعضا مشاهده شده که بعضی از موسسات گردشگری و آژانس ها تبلیغاتی مواردی را در فضای مجازی منعکس می کنند مبنی بر اینکه مسافر به شهرهای بغداد و نجف اعزام بکنند و در فرودگاه های این شهرها نسبت به ارائه ویزا اقدام  می کنند، چنین چیزی صحت ندارد و بعضا مشاهده شده که هموطنان ما با همین رویه به عراق سفر کردند و با مشکل مواجه  شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور عراق هیچ گونه ویزایی صادر نمی کند، هم در مقصد کشور عراق یعنی در فرودگاه شهر نجف و هم اینکه به صورت انفرادی در داخل کشور عراق ویزایی صادر نمی کند. همکاران ما در وزارت امور خارجه در حال مذاکره برای شرایط سفر در ایام اربعین حسینی به کشور عراق هستند و در چند روز آینده نتیجه این مذاکرات به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

ذیبخش گفت: در هفته گذشته شرکت عراق اعلام کرد تنها شرکت هواپیمایی که همزمان با تایید بلیت  به مسافر ویزا می دهد، شرکت هواپیمایی وطنی العراقیه این موضوع هم کشورعراق اعلام کرد که شرکت العراقیه هم مجوز روادید ندارد. پس در حال حاضر هیچ کدام از شرکت های ایرانی و خارجی ویزایی به مقصد عراق صادر نخواهند کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: بنده هفته گذشته اعلام کردم که کلیه شرکت‌ها و ایرلاین‌های ایرانی چنین ظرفیتی ندارند و کشور عراق، ویزا در فرودگاه نجف و بغداد صادر نخواهد کرد و به شرکت‌هایی هم که دست به چنین اقدامی زده بودند، اطلاع رسانی و تذکر لازم داده شد، اما روز گذشته که اعلام شد شرکت العراقیه نسبت به صدور روادید در فرودگاه‌های نجف و بغداد اقدام نخواهد کرد، امروز رسما اعلام می‌کنیم که این شرکت هم امکان صدور روادید ندارد و شهروندان محترم تحمل داشته باشند تا وزارت امور خارجه موضوع روادید اربعین را به نتیجه برسند.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید