خودداری زائران ایرانی از بحث‌های سیاسی امور داخلی عراق

0
405

به گزارش وب سایت خبری کربلا۷۲۴ ، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و سخنگوی ستاد اربعین عراق به زائران ایرانی شرکت کننده در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی توصیه کرد که از ورود به بحث‌های سیاسی و حاشیه‌ای خاص امور داخلی عراق خودداری کرده و تمام وجهه همت خود را متوجه اباعبدالله الحسین (ع) کنند.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا اباذری گفت: هیچ چیزی حاشیه ای نباید حال و هوای معنوی زیارت اربعین حسینی را خدشه دار کند.

وی تاکید کرد: زائران باید بر جنبه جهانی زیارت اربعین حسینی تاکید داشته باشند و سعی کنند تا این زیارت میلیونی بی نظیر در عالم، انعکاسی برای آیه کریمه «و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا» باشد.

به گفته اباذری، زیارت اربعین حسینی علاوه بر ارزش و برکات معنوی و عرفانی بزرگی که دارد، فرصتی برای پیوند و ارتباط با ملت های مختلف است و همچنین محل تغییر و انسان سازی و انعکاس الگوی اخلاق اسلامی و اخوت و همدلی است.

وی افزود: شعار مرکزی اربعین حسینی همواره «حب الحسین یجمعنا» است و هیچ شائبه ای نباید این فضای وحدت و وفاق را خدشه دار کند برای همین توصیه می شود که زائران محترم، از ورود به بحث های حاشیه و سیاسی، اجتناب کنند.

این مقام ایرانی خاطر نشان کرد:همه باید دست به دست هم بدهند تا این مراسم عبادی و معنوی اربعین حسینی، با شکوه و در فضایی امن و خالی از حواشی برگزار شود و در عین حال بازتاب دهنده انسجام و وحدت و وفاق اسلامی باشد.

وی افزود: دشمنان اسلام در طول سال های گذشته همواره به انحاء مختلف کوشیده اند که فضای معنوی و عبادی اربعین حسین (ع) را با فتنه انگیزی و تفرقه آفرینی یا تهدیدهای تروریستی و یا شایعه سازی خدشه دار کنند و همه این توطئه های به فضل و عنایت الهی، انفاس مبارک امام عصر (عج) و حضور اباعبدالله الحسین (ع) ناکام مانده است.

اباذری ادامه داد: هوشیاری خود زائران و خدام حسینی و موکبداران و همچنین کسانی که متولی مدیریت و سازماندهی این زیارت میلیونی هستند به علاوه برکات خون شهدایی که در راه احیای اربعین حسینی ریخته شده و همدلی مقامات دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق در خنثی سازی همه این تهدیدها و توطئه های نقش مهمی داشته اند.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید