بازگشایی مرز خسروی از روز یکشنبه

0
385

به گزارش وب سایت خبری کربلا۷۲۴ ، یک مقام امنیتی ایرانی از پیش بینی ۱۰۰ گیت برای عبور زائرین اربعین در مرز خسروی به عراق خبر داد.

«علی اکبر جاویدان»، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه (غرب ایران) در گفتگو با خبرگزاری ایرانی مهر با اعلام آمادگی کامل نیروی انتظامی کرمانشاه برای تأمین و برقراری نظم و امنیت مراسم اربعین سال جاری، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۸ گیت برای عبور زوار در مرز خسروی نصب شده است.

وی افزود: در صورت اعلام آمادگی و افزایش ظرفیت طرف عراقی این امکان وجود دارد تعداد گیت‌ها در مرز خسروی به بیش از ۱۰۰ گیت افزایش یابد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ایران با تأکید بر اینکه هم اکنون جانمایی گیت‌ها در مرز خسروی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در بحث ورود و خروج زوار از این مرز هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

جاویدان با اشاره به جلسه اخیر با موضوع پیاده روی عظیم اربعین که با حضور وزیر کشور ایران در مرز خسروی برگزار شد، گفت: انتظامی استان کرمانشاه آمادگی کامل برای اجرای هر تصمیمی اتخاذی در این رابطه را دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت انتظامی استان در بحث اربعین مسئولیت حساس و مهمی است، بیان کرد: آمادگی کامل میزبانی و تأمین نظم، امنیت و آرامش مطلوب زوار در جغرافیای این استان را با همکاری سایر نهادهای ذی‌ربط داریم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون نیروهای انتظامی و مرزبانی این استان در مرز خسروی مستقر هستند و هیچ گونه خلالی مشاهده نشده است، تصریح کرد: در حال حاضر این مرز باز است اما قرار شده طی روزهای آتی بازگشایی آن برای عبور زوار اعلام شود.

همزمان، معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ایران در بازدید از زیرساخت‌های مرز خسروی، با اشاره به سفر خود به کشور عراق، با مناسب خواندن مسیر خسروی برای سفر زائرین عتبات عالیات، افزود: در آنسوی مرز، عراقی‌ها حدود ۴۸ گیت برای پذیرش زائرین اربعین و کاروان‌های رسمی حج و زیارت آماده کرده اند و در این سوی مرز هم ۵۸ گیت مستقر شده است.

وی افزود که با اعزام دو کاروان زائرین، مرز خسروی بصورت رسمی از  14 اوت بازگشایی می‌شود.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید