کربلا724 در شبکه اجتماعی کلاب هاوس

0
997

لیست شبکه‌های اجتماعی محبوب مدت‌ها دست‌نخورده باقی مانده بود تا اینکه مدتی پیش، شبکه‌ی اجتماعی صدامحوری با نام «ClubHouse» به‌ لطف چند مصاحبه‌ی جنجالی از ایلان ماسک، شاهد جهش بیش‌ از ۱۰ میلیونی تعداد کاربران بود و به‌سرعت در فهرست شبکه‌های اجتماعی محبوب کاربران اینترنت جایگاهی برای خود دست‌وپا کرد.

کلاب هاوس ساختار پیچیده‌ای ندارد، اما درباره‌ی نحوه‌ی ثبت‌ نام، شیوه‌ی کار با آن و شیوه‌ی مدیریت روم‌ها به توضیحاتی نیاز است؛ در ادامه‌ی این مطلب با کربلا724 همراه باشید تا بیشتر با این شبکه‌ی اجتماعی تازه‌نفس آشنا شویم.

https://www.clubhouse.com/@karbala724

کلاب هاوس چیست؟

برنامه کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی چت صوتی به‌شمار می‌رود که برای عضویت در آن نیازمند یک دعوت‌نامه از طرف کاربری که پیش‌از شما در کلاب هاوس ثبت‌ نام کرده است هستید. کلاب هاوس در آوریل ۲۰۲۰ توسط پل دیویسون و روهان ست از شرکت Alpha Exploration بنیان‌گذاری شد و در دسامبر ۲۰۲۰ تعداد کاربران آن چیزی حدود ۶۰۰ هزار کاربر گزارش شده؛ اما بنابر آخرین آمار منتشر شده، کلاب‌هاوس حالا بیشتر از ۱۰ میلیون کاربر هفتگی دارد.

یکی از دلایل محبوبیت ناگهانی کلاب هاوس، حضور افراد تأثیرگذاری نظیر ایلان ماسک، مارک زاکربرگ، دریک و کوین هارت است که هم‌گام با حضورشان در روم‌های کلاب هاوس، سیلی از طرفدارانشان را به‌سوی این شبکه‌ی اجتماعی صوت‌محور هدایت کردند.

نصب کلاب هاوس

نخستین گامی که هر کاربر برای استفاده از هر شبکه‌ی اجتماعی برمی‌دارد، ثبت‌ نام در آن است. برخلاف سایر سرویس‌های کنونی، پیش‌نیازهای ثبت‌ نام در برنامه کلاب هاوس تنها به یک شماره تلفن و تنظیم نام کاربری محدود نمی‌شود؛ برای فعالیت در این سرویس از جانب یکی از کاربران کنونی کلاب هاوس دعوت‌نامه داشته باشید.

اپلیکیشن رسمی کلاب هاوس هم‌اکنون برای پلتفرم‌های اندروید و iOS‌ در دسترس قرار دارد؛ در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ بالاخره نسخه‌ی رسمی کلاب هاوس به‌صورت بتا در فروشگاه اپلیکیشن پلی استور برای کاربران اندروید منتشر شد.

در کلاب‌هاوس افراد می‌توانند به‌طور زنده با یکدیگر صحبت کنند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند. در این اپلیکیشن برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی تنها می‌توانید از صوت برای برقراری ارتباط استفاده کنید. نکته‌ای که به باور برخی کارشناسان جنبه «اجتماعی» شبکه‌های اجتماعی را پررنگ کرده است.

در واقع چیزی که کلاب هاوس را از دیگر شبکه‌های اجتماعی متفاوت می‌کند، این است که بدون متن، عکس و ویدئو توانسته تنها از طریق صوت، میلیون‌ها کاربر را شیفته خود کند. در این شبکه اتاق‌ها یا Roomهای مختلفی با موضوعات گوناگونی وجود دارد که همه اتفاق‌ها در آن زنده و همزمان از طریق گفت‌وگو بین افراد رخ می‌دهد.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید