ایران: انتظار داریم عراق به خواسته ما برای بازگشایی مرز زمینی پاسخ مثبت بدهد

0
435

به گزارش وب سایت خبری کربلا۷۲۴ ٫ رییس سازمان حج و زیارت ایران با بیان اینکه مرز زمینی عراق همچنان به روی زائران ایرانی بسته است، گفت که انتظار داریم مقامات عراق به خواسته ایران در این زمینه پاسخ مثبت بدهند.

وی درباره آخرین پیگیری بازگشایی مرز زمینی عراق برای ورود شهروندان ایرانی به این کشور اظهار کرد که در سفر خود به عراق ملاقات‌های خوبی با وزرای گردشگری، بهداشت و کشور عراق داشته و در دیدار با رئیس جمهور این کشور نیز درباره بازگشایی مرز زمینی و لغو روادید برای سفرهای زمینی مشابه سفر هوایی مذاکره شده است.

حسینی افزود رئیس جمهور عراق تاکید کرد که موضوع را پیگیری می‌کند، ولی تا امروز این اتفاق نیافتاده است. ما از عراق خواسته بودیم در عید فطر مرز زمینی بازگشایی شود که این اتفاق هم رخ نداد.

حسینی ادامه داد که با بازگشایی مسیر زمینی، فشار از روی سفرهای هوایی برداشته می‌شود و هزینه سفر زائران ایرانی کاهش پیدا می‌کند.

رییس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد که مرز زمینی همین حالا هم به روی افرادی که ویزای عراق را دارند باز است ولی تقاضای ما این بود که همزمان با بازگشایی مرز زمینی به روی زائران، روادید مشابه سفر هوایی لغو شود.

پیش‌تر احمد وحیدی، وزیر کشور ایران درباره برداشته شدن ویزا برای تردد زمینی شهروندان ایرانی به کشور عراق گفته بود که رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد، اما در حال حاضر مرز زمینی عراق بدون ویزا و روادید بسته است، اما دوستان در تلاش هستند تا با مذاکره طرف عراقی روادید برای تردد زمینی برداشته شود. البته برای تردد هوایی ویزا لازم نیست.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید