گرمای 46 درجه در نجف و حرم مولا علی علیه السلام

0
1842

به گزارش کربلا724 ، استاندار نجف با افزایش دمای این شهر، فعالیت‌های غیرضرور را تعطیل کرد و به این ترتیب بازار نجف در جوار حرم حضرت امیرالمومنین علیه السلام هم تعطیل شد.

با وجود گرمای شدید هوا، عاشقان علوی با حضور در حرم امیرالمؤمنین علیه السلام به زیارت و نیایش می‌پردازند؛ به طوری که صبح امروز با وجود دمای بیش از ۴۵ درجه هوا، نه تنها مردم نجف اشرف بلکه زائرانی از سایر شهرهای کشور عراق نیز به حرم مولا مشرف شدند و نگذاشتند که حرم امام علی علیه السلام خالی از زائر باشد.

البته به منظور تعادل هوا در حرم امیرالمؤمنین علیه السلام همه سایه‌بان‌های موجود در شبستان را باز کردند تا زائران بتوانند زیر سایه به نیایش بپردازند.

سایه‌بان‌های شبستان حرم علوی باز شدند

سایبان‌‌های چتری جمع شونده موجود در حرم مطهر مولا علی علیه السلام در دو سایز با سنسورهای حساسی به باد و آفتاب است که با تابش خورشید در دمای بالا، باز شده و هنگام غروب و یا وزش باد شدید جمع می‌شوند.

 گرمای هوا در کشور عراق نه تنها نجف اشرف با متوسط هوای ۴۶ درجه، بلکه برخی دیگر از شهرهای عراق را نیز به تعطیلی کشانده است. با این وجود در کربلای معلی و نجف زائران با وجود افزایش دما به حرم‌های مطهر مشرف می‌شوند.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید