فیلم : پاداش در عيد فطر

0
1808

وب سایت خبری کربلا724 : روز اول ماه شوّال منسوب به عید فطر است که در کنار اعیاد غدیر و قربان از مهم‌ترین اعیاد مسلمین شناخته می‌شود. در این روز است که خداوند پاداش یک ماه روزه‌داری مؤمنان حقیقی را عطا می‌کند لذا آن را یوم‌الجوائز نامیدند.

در این باره حضرت امام محمد باقر علیه السلام فرمود «چون روز اول شوّال فرا می ‏رسد منادیی ندا می‏ کند: ای مۆمنان در این صبحگاه بشتابید برای جوائزتان. [که به پاداش عبادات رمضان می‏دهند]؛ إِذَا کَانَ أَوَّلُ یوْمٍ مِنْ شَوَّالٍ نَادَی مُنَادٍ: یا أَیهَا الْمُومِنُونَ اغْدُوا إِلَی جَوَائِزِکُمْ». الکافی (ط – الإسلامیة)، ج‏۴، ص: ۱۶۸)

نقل است حضرت امیر المؤمنین علیه السلام روز عید فطر برای مردم خطبه خواندند و فرمودند:

«ای مردم در این روزِ شما، روزی است که در آن به محسنان ثواب دهند و بدکاران زیانمندند. این شبیه‌ترین روز به روز قیامت است. با بیرون آمدن شما از منزل به نمازگاه، یاد کنید بیرون آمدن خود را از گورهایتان به محضر پروردگارتان و یاد کنید به وقوف خود در نمازگاه وقوف خود را در برابر پروردگار خود و یاد کنید به برگشت خود به منزل‌هایتان برگشت خود را به منزل‌های بهشت یا دوزخ خود؛ و بدانید ای بندگان خدا که کمترین مزد مرد و زن روزه‌‏دار آنست که جار کشد آن‌ها را فرشته‌‏ای در روز آخر ماه رمضان مژده گیرید بندگان خدا که آمرزیده شد برای شما آنچه گذشته از گناهان شما و بپائید در آینده چطور خواهید بود.

منبع: (الأمالی (للصدوق)، النص، ص: ۱۰۱)

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید