نوای «وداع با ماه خدا» از گلدسته های حرمین کربلا

0
2309

به گزارش کربلا724 ، قصیده ها و عبارت های وداع ماه رمضان از گلدسته های حرم امام حسین(ع) وحرم حضرت عباس(ع) طنین انداز شد، زیرا ماه مبارک رمضان روبه پایان است.

این عبارات را قاریان آستان های مقدس حسینی و عباسی از گلدسته ها سردادند، به این امید که خداوند برای همه مومنان بنویسد که به آنها نیکی و برکت را در سال آینده بازگرداند.

مومنان در استان کربلای معلی با قرائت کلمات و عبارت هایی دیگر ویژه وداع با ماه خدا وداع کرده و همانگونه که در آغاز ماه رمضان عبارته ای استقبال از ماه مهمانی خداوند از مناره های دو آستان مقدس حسینی و عباسی قرائت شد، عبارات وداع نیز با مضامین حزن واندوه از این مناره ها طنین انداز شد.

وادع با ماه مبارک رمضان به عنوان سنت سالانه تلقی می شود که از سه روز آخر این ماه عبارات وادع خوانده می شود. این مراسم را آستان های شریف بر گلدسته ها اجرا می کنند و قاریان با احساسی زیبا قصیده ها و عبارت هایی با مضامین حزن بر وادع با بهترین ماه خداوند را می خوانند. همزمان از فرارسیدن عید سعید فطرخوشحالند.

الوداع الوداع.. يا شهر رمضان

الوداع الوداع.. يا شهر القيام

الوداع الوداع.. يا شهر الطاعة والغفران

الوداع الوداع.. يا شهر البرّ والإحسان

دفتر آیت الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالیقدرشیعیان پیش بینی می کند که هلال ماه شوال پنجشنبه با چشم غیر مسلح دیده شود و با توجه به رویت هلال، روز جمعه روزعید سعید فطر خواهد بود.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید