مرمت و بازسازی ورودی باب الامام الحسن حرم حضرت عباس علیه السلام

0
1323
به گزارش وب سایت خبری کربلا724 ، در ادامه پروژه مرمت و توسعه ورودیهای حرم مطهر حضرت ابوالفضل عباس (عليه السلام) کاشیکاری ورودی باب الامام الحسن (عليه السلام) از داخل صحن با کاشی کربلایی معرق که دارای نقش و نگارهای متنوعی است؛ آغاز گردید.
ضياء مجيد الصائغ، رئیس بخش پروژه های مهندسی در آستان قدس عباسی گفت: دومین ورودی بزرگ آستان قدس عباسی بعد از باب القبله، باب الامام الحسن (عليه السلام) می باشد که مشرف به بین الحرمین است. در چارچوب پروژه مرمت و توسعه ورودیهای حرم مطهر اقداماتی جهت مرمت و نوسازی این ورودی متناسب با بابهای ورودی دیگر آستان عباسی صورت پذیرفته است.
وی ادامه داد: مراحل مقدماتی این اقدامات شامل زدودن مواد ساختمانی قدیمی، ترمیم دیوارها با مواد خاص و تعمیر برخی از  سیستم ها بود. تا اینکه به مرحله کاشیکاری با کاشی کربلایی معرق رسید و بخش فوقانی باب الامام الحسن (علیه السلام) تا تقریبا نیمه آن انجام شده و دارای نقش و نگارهای خاصی است و میزان پیشرفت تاکنون به هشتاد درصد رسیده است و این اقدامات همچنان ادامه دارد.
وی در پایان گفت: شرکت کارگزار این پروژه که وابسته به شرکت پیمانکاری ارض القدس است طرحی را برای هر نُه ورودی آستان قدس عباسی در نظر گرفته که طراحی معماری و هنری ورودیها از سمت خارج و داخل صحن یکسان است.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید