رونمایی از طرح توسعه نوینِ بخش قدیمی کربلای معلی

0
585

آستان مقدس عباسی، از طرح توسعه ى نوین بخش قدیمی شهر مقدس کربلا، رونمایی کرد.

به گزارش وب سایت خبری کربلا۷۲۴ ، در همین راستا مهندس “ضياء مجيد الصائغ” رئیس بخش پروژه های مهندسی آستان مقدس عباسی، ضمن اعلام خبر این طرح، گفت: اولین مرحله ى این طرح توسعه ی جدید، آغاز ساخت صحن حضرت ام البنین سلام الله علیها در شمال حرم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام است.

وی افزود: اجرای این طرح با همکاری و هماهنگی وزارت شهرسازی و برنامه ریزی و نیز استانداری کربلای معلی و همچنین اداره طراحی عمرانی آغاز شده است.

البته اجرای این طرح توسعه، بعد از اختصاص بودجه و خریداری زمین ها و املاک شخصی مالکان زمین های اطراف حرم مطهر، صورت گرفت.

مهندس “ضياء مجيد الصائغ” ادامه داد: آماده سازی نقشه های طرح توسعه نوین بخش قدیمی شهر مقدس کربلا در سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز و در پایان همان سال به طور کامل آماده شد اما با توجه به اینکه خرید املاک اهالی منطقه کمی به طول انجامید، آغاز اجرای طرح هم، مدت بيشترى زمان بُرد.

او ادامه داد: اکنون به بخشى از مرحله اول این طرح رسیده ایم که باید موتورهای برق و دیگر وسايل مربوطه را از داخل حرم خارج کرده تا زیر زمین حرم مطهر، برای آغاز عملیات بازسازی زیر ساخت، آماده شود.

وی افزود: مساحت این طرح حدود ۲۰ هزار متر مربع است و شامل یک زمین بزرگ و خدمات مورد نیاز مانند سرویس بهداشتی خواهد بود.

فضای روی این زیرزمین هم فضای سبز خواهد شد و در آن سایه بان هایی نصب می گردد تا محلی برای نشستن و استراحت زائران گرامی هم باشد.

او در پایان گفت: این یک طرح توسعه ى کامل و جامع است و به محض پایان مرحله نخست و سپس خریداری دیگر زمین های اطراف حرم مطهر، وارد مرحله دوم آن خواهیم شد.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید